Friday, July 22, 2011

လူသားမ်ားအတြက္ Grace (ေနာက္ဆံုးအပိုင္း )

တစ္ခါကလည္း ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပညာရွင္မ်ားဟာ ေရာမေတြရဲ့ အထူးေရခ်ိဳးအေဆာက္အဦ (Roman Bath) တစ္ခုကို တူးေဖာ္ရင္းနဲ႔ က်ိန္စာေတြေရးထားတဲ့ ေၾကးနီသတၱဳျပားမ်ားကို အမွတ္မထင္ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေရာမေတြဟာ ေရခ်ိဳးရင္းနဲ႔ အဲဒီ က်ိန္စာေတြ ေရးထားတဲ့ ေၾကးျပားေတြကို စကၠဴလို လိပ္ျပီး ေရပန္းထဲကို ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ သက္ဆိုင္ရာ နတ္ဘုရားမ်ားကို တိုင္တည္ျပီး က်ိန္ဆိုၾကတယ္။ အခုေခတ္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေငြအေၾကြေစ့ေတြကို ေရပန္းထဲ ပစ္ထည့္ျပီး ဆုေတာင္းၾကသလိုမ်ိဳးပါပဲ။

ေၾကးျပားတစ္ခုမွာဆိုရင္ သူ႔ရဲ့ ဒဂၤါးျပား ၆ ျပားကို ခိုးယူတဲ့ သူခိုးကို နတ္ဘုရားမ်ားက ကူညီလက္စားေခ်ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ေၾကးျပားတစ္ခုမွာေတာ့ ”ငါ့ရဲ့ လက္အိတ္ႏွစ္ခုေပ်ာက္သြားတယ္။ ခုိးတဲ့ သူခိုးဟာ ရူးသြပ္ပါေစ။ မ်က္စိကန္းပါေစ။” လို႔ က်ိန္ဆိုထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာ လူ႔သဘာ၀ျဖစ္တဲ့ လက္စားေခ်လိုျခင္း၊ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္တဲ့ ungrace ရဲ့ သေဘာတရားေတြပါ။

ႏိုဘယ္ဆုရွင္ တစ္ေယာက္ေရးထားတဲ့ ”Love in the time of Cholera” ဆိုတဲ့ ၀တၱဳမွာ ဆပ္ျပာတစ္ေတာင့္ေၾကာင့္ ျပိဳကြဲသြားခဲ့ရတဲ့ အိမ္ေထာင္တစ္ခုအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဇနီးသည္က အိမ္ေထာင္ရဲ့တာ၀န္ကို အျပည့္ယူထားျပီး လင္ေယာက္်ားအတြက္ ေရခ်ိဳးခန္းမွာ သံုးတဲ့ သဘက္၊ အိမ္သာသံုးစကၠဴ၊ဆပ္ျပာ စတဲ့ ပစၥည္းမ်ားကို အျမဲအသင့္ျဖစ္ေနေအာင္ ျပင္ဆင္ထားရပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔မွာ ဆပ္ျပာအသစ္လဲဖို႔ ဇနီးသည္က ေမ့သြားပါတယ္။ ေယာက်္ားက ေရခ်ိဳးတဲ့အခါ ဆပ္ျပာကို မေတြ႔ေတာ့ တစ္စိတ္ကို တစ္အိတ္လုပ္ျပီး ”ငါဆပ္ျပာနဲ႔ ေရမခ်ိဳးရတာ တစ္ပတ္ေတာင္ ရွိသြားျပီ” လို႔ မဲ့ကာရြဲ႔ကာနဲ႔ ေျပာပါေတာ့တယ္။ ဇနီးသည္ကလည္း သူ႔အျပစ္ျဖစ္ေပမဲ့ မာနစိတ္ေၾကာင့္ အေလ်ာ့လံုး၀မေပးပဲ ျပန္ျပီးျငင္းပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ျပီးေနာက္မွာေတာ့ ခုႏွစ္လလံုးလံုး လင္မယားႏွစ္ေယာက္ တစ္ကြဲတျပားစီ အိပ္ျပီး၊ ထမင္းစားတဲ့ အခါမွာလည္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တာေတာင္မွ စကားမေျပာၾကပါဘူး။ ဒါဟာ ungrace ရဲ့ သေဘာတရားပါပဲ။

ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ ဘ၀မွာလည္း ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကံဳဖူးပါတယ္။ ဒီညီအစ္ႏွစ္ေယာက္ဟာ ငယ္စဥ္တုန္းက အတူတူကစားေနၾကျဖစ္ေပမဲ့လည္း တစ္ခုေသာ ကစားပြဲမွာ ျငင္းခုန္ရန္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ရန္ျဖစ္ရင္းနဲ႔ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လာျပီး ”မင္းကို ငါ့တစ္သက္ စကားမေျပာေတာ့ဘူးကြ” လို႔ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ က်ိန္ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီး တစ္အူတံုဆင္း ညီအစ္ကိုရင္းပင္ ျဖစ္ေပမဲ့ အိမ္ေထာင္ရက္သားမ်ားက်လို႔ ကေလးေတြရတဲ့အထိ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ စကားမေျပာၾကပါဘူး။ မျဖစ္မေနလိုအပ္လို႔ ေျပာဆို ဆက္ဆံရမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ့္လို လူတစ္ေယာက္ကို ၾကားခံအေနနဲ႔ ေခၚျပီး ၾကားခံလူကေနတဆင့္ ေျပာၾကပါတယ္။ အာဃာတတရား ၾကီးမားတာေၾကာင့္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြရဲ့ ungrace သေဘာဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တခါကလည္း Mary Karr ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာမတစ္ဦးဟာ သူ႔ရဲ့ memoir မွတ္တမ္းမ်ားမွာ တကၠဆက္ ျပည္နယ္က ဦးေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီဦးေလးဟာ အႏွစ္ေလးဆယ္ လံုးလံုး သူ႔မယားနဲ႔ စကားမေျပာပါဘူး။ ဒီလို မေျပာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက သၾကား၀ယ္တာမွာ လိုတာထက္ ပိုျပီး ၀ယ္ခဲ့လို႔ ဆူေငါက္ရန္ျဖစ္ၾကရင္းက စခဲ့တာပါပဲ။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ဦးေလးက သစ္ျဖတ္တဲ့လႊကို ယူျပီး သူတို႔လင္မယားေနတဲ့အိမ္ကို တစ္၀က္တိတိျဖတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အိမ္တစ္ျခမ္းကို ပ်ဥ္ျပားေတြနဲ႔ ရုိက္ကာျပီးတဲ့အခါ ထင္းရွဳးေတာထဲကို သယ္ေဆာင္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီး ဦးေလးတို႔လင္မယားဟာ ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လံုး အိမ္တျခမ္းစီမွာ သီးျခားေနရင္း ဘ၀ကို အထီးက်န္စြာ ကုန္းဆံုးေစခဲ့ပါတယ္။ အလားတူ အျဖစ္အပ်က္ကေလး တစ္ခုကိုလည္း ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာ ေတြ႔ရလို႔ ေအာက္မွာ ဗီဒီယိုအျဖစ္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ခြင့္လႊတ္ျခင္းမရွိတဲ့ လူသားေတြရဲ့ Ungrace သေဘာဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခါးသီးလိုက္ပါသလဲ။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း Grace ကေတာ့ ခါးသီးမွဳေတြထဲက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ထြက္ေပါက္ေပးပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းဟာ တရားမွ်တတာ၊ မမွ်တတာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ တရားမွ်တသည္ျဖစ္ေစ၊ မမွ်တသည္ျဖစ္ေစ ခြင့္လႊတ္လိုက္တာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ ပ်က္စီးသြားတဲ့ ဆက္ဆံေရးဟာ ျပန္ေကာင္းလာပါတယ္။ တစ္ကေန ျပန္စလို႔ရပါတယ္။ လူေတြဟာ တိရိစာၦန္မ်ားထက္ သာရျခင္းဟာ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့ Grace သေဘာကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္လို႔ပါပဲ။ လူေတြရဲ့ စဥ္းစားႏိုင္ျခင္းစြမ္းအားမဟုတ္ပဲ လူေတြရဲ့ ေနာင္တရျခင္း နဲ႔ ခြင့္လႊတ္ျခင္း အရည္အေသြးေတြဟာ လူနဲ႔ တိရိစာၦန္ကို မတူေစတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
 ခြင့္လႊတ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ပထမဦးဆံုး ဒဏ္ရာသက္သာရာ ရတဲ့ သူကေတာ့ ခြင့္လႊတ္တဲ့သူ ကိုယ္တိုင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ခြင့္လႊတ္လိုက္တာနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကို အက်ဥ္းေထာင္ထဲကေန လႊတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလူကေတာ့ ခါးသီးမွဳ အက်ဥ္းေထာင္ထဲကေန လႊတ္ေျမာက္သြားတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 Grace ရွိမွ Grace ရမည္
 ဆရာတစ္ပါးေဟာၾကားသြားသလို ဘုရားသခင္ရဲ့ Grace ကို လိုခ်င္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း Grace သေဘာကို ပိုင္ဆိုင္က်င့္သံုးႏိုင္မွ ရႏိုင္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ပံုဥပမာေလးနဲ႔ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ မင္းတစ္ပါးဟာ သူ႔ရဲ့ကြ်န္တစ္ေယာက္ရဲ့ အေၾကြးကို သနားကရုဏာသက္ျပီး ေလွ်ာ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကြ်န္ဟာ သူရဲ့ကြ်န္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ့ အေၾကြးကိုေတာ့ျဖင့္ မေလ်ာ္ပစ္ပဲ ေထာင္ခ်ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘုရင္ ျဖစ္သူက စိတ္ဆိုးျပီး မင္းမွဳထမ္းကို အက်ဥ္းျပန္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ဟာ အဲဒီပံုကို ပံုပမာျပဳျပီး ေအာက္ပါအခ်က္ကို ေလးနက္စြာ တိုက္တြန္းေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
 ”လူတစ္ေယာက္ဟာ ညီအစ္ကိုခ်င္း ခြင့္လႊတ္ျခင္း မရွိရင္ အဲဒီလူကို ေကာင္းကင္ဘံုက ခမည္းေတာ္က ခြင့္လႊတ္ျခင္း ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး”
 ဆိုတာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆုေတာင္းစည္းေ၀းမွာ ရြတ္ဆိုေနၾက ပငွာနာေတာ္ရဲ့ အလယ္ေခါင္တည့္တည့္မွာ စာသားေလးတစ္ေၾကာင္း ရွိပါတယ္။

” သူတစ္ပါးသည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ကို ျပစ္မွားေသာ အျပစ္မ်ားကို ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ လႊတ္သကဲ့သို႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ အျပစ္မ်ားကိုလည္း လႊတ္ေတာ္မူပါ။” ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းေလးပါ။ အဲဒီမွာ ”သကဲ့သို႔” ဆိုတဲ့ စာလံုးေလးဟာ အေရွ ႔ကစာေၾကာင္းနဲ႔ အေနာက္က စာေၾကာင္းကို ဆက္ေပးပါတယ္။ စကားဆက္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ သူတစ္ပါးရဲ့ အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္မွသာ ေကာင္းကင္ဘံုက အဖဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ခြင္႔လႊတ္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ သက္ေရာက္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ့ Grace ကို ခံစားခ်င္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း သူတစ္ပါးအေပၚမွာ Grace ရွိရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဤေဆာင္းပါးကို အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။ အားလံုး အေယာက္စီတိုင္း ဘုရားရဲ့ ေက်းဇူးေတာ္၊ ေမတၱာေတာ္၊နဲ ႔ ကရုဏာေတာ္ (Grace)တို႔ ကို ခံစားႏိုင္ၾကပါေစ။

နာမေတာ္ျမတ္၌
 လွမင္းသူ

(Philip Yancey ၏ What's So Amazing About Grace ထဲမွာ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ထုတ္ႏူတ္ျပီး ေဆာင္းပါးအျဖစ္ တင္ျပအပ္ပါသည္)

No comments: