ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ အထူးသျဖင္႔ ပံုေသနည္းျဖင္႔သာ သင္ၾကားေလ႔ရွိသည္။ ဆရာေတြကလည္း ပံုေသနည္းျဖင္႔ သင္ၾကားရတာကိုပဲ သေဘာက်ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ပံုေသနည္းျဖင္႔ သင္ယူရတာကို ႏွစ္သက္ၾကသည္။
ပံုေသနည္းကို အားမကိုးပဲ သီအိုရီေတြကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽႊတ္ ရွင္းျပၾကေသာ ဆရာမ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားမႏွစ္သက္ၾကေတာ႔ပါ။
သူတို႔အေျပာကေတာ႔ ထိုဆရာမ်ား စာသင္တာမရွင္းဘူးဟု ဆိုၾကသည္။ ထိုအခါ ေမးခြန္းတစ္ခုေပၚလာသည္။ စာသင္တာ ရွင္းေနလွ်င္ ေလ႔လာသင္ယူမႈစက္၀ုိင္းထဲတြင္ ရွိေနပါသလား ဟူ၍ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားမ်ားစုမွာ ေတြးရတာကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ႔ပါ ။ ဒါျမင္ရင္ ဒါထည္႔ ဆိုတာေလာက္တြင္ ရပ္ေနၾကသည္။ဘာေၾကာင္႔ ဒီလို ထည္႔ရတယ္ ဘာေၾကာင္႔ဒီလို သံုးရတယ္ဆိုသည္႔ အေတြးေတြကို မေတြးခ်င္ေတာ႔ပါ။
ေနာက္ထပ္ ဒီလို သံုးမယ္႔အစား ဟုိလိုေရာ သံုးလို႔မရဘူးလားဆိုသည္႔ ေမးခြန္းကိုလည္း မေမးေတာ႔ပါ။ ထိုအခါ ၾကက္တူေရြးသင္ သင္ေသာဆရာတို႔က ေခတ္စားလာၾကသည္။ ဆရာက ေရွ႕မွတိုင္ေပးသည္။ ေက်ာင္းသားေတြက ေနာက္မွလိုက္ဆိုၾကသည္။
အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားမွႈတြင္ ဆရာက "Am , Is , Are " ဆိုလိုက္လွ်င္ ကေလးေတြက "V ing" ဒါပဲ ဆိုလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ Am , Is , Are + Ving ဆိုတာကို ကေလးေတြက အေသမွတ္လိုက္ေတာ႔သည္ ။ "Am , Is , Are" ေနာက္တြင္ Verb 3 ဟုေခၚေသာ past participle ကို ေတြ႔ေသာအခါ ကေလးေတြ ရႈပ္ကုန္သည္ ။ ဘယ္ဟာက အမွန္ဆိုတာလည္း မသိေတာ႔ပါ။ နေ၀တိန္ေတာင္ျဖင္႔ ကေလးေတြမွာ လာသမွ်ကို အလြတ္က်က္ပါေတာ႔သည္။
ထိုနည္းျဖင္႔ အတန္းအဆင္႔ဆင္႔ကို ေအာင္ျမင္၍ ဘြဲ႕သာရေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စာကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မသံုးႏိုင္သူေတြကို အမ်ားၾကီးေတြ႔ေနရသည္ ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ပံုေသနည္းမ်ားတြင္ ျခြင္းခ်က္ေတြ ရွိေနေသာေၾကာင္႔ပင္ ျဖစ္သည္ ။
Future Tense က အနာဂတ္မွာ ျဖစ္တာေတြကို သံုးရင္ ဘယ္လိုလဲ" ဟုဆရာကေမးလိုက္လွ်င္ ေက်ာင္းသားေတြက "will လိုပါတယ္ဆရာ" ဟု ကေလးေတြကေျဖလိမ္႔မည္။ ဘယ္အတြက္ေၾကာင္႔ ဒီလိုသံုးရတာလဲ တၿခားပံုစံေတြေရာ သံုးလို႔မရဘူးလားဆိုေသာ ေမးခြန္းေတြကို မေမးခဲ႔ မေတြးခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ အနာဂတ္မွာ ျဖစ္မည္႔အရာမ်ားကို "Simple Presnet" သံုးေသာအခါ ကေလးေတြမွာ ဘယ္ဟာအမွန္လဲ မသိၾကေတာ႔ပါ။
အမွန္တကယ္ေတာ႔ အနာဂတ္မွာျဖစ္ေသာ္လည္း ၾကိဳတင္စီမံထားေသာ အစီအစဥ္၊ ထြက္ခြာခ်ိန္ ၊ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ စသကဲ႔သို႔ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဖာ္ၿပေသာအခါ Simple Present ကို သံုးၾကပါသည္။ ပံုေသနည္းျဖင္႔ ကန္႔သတ္ခံရေသာကေလးမ်ားမွာ ေတြးေခၚမႈ ေဘာင္အတြင္း ေရာက္ရွိလာျခင္းမရွိေသာေၾကာင္႔ သမရိုးက်ေန႔တိုင္း ႀကံဳေတြ႔ေနေသာ အျခင္းအရာမ်ားကို ႀကံဳရေသာအခါတြင္ အခက္အခဲ ႀကံဳရပါေတာ႔သည္။
ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုက ဒါဆို ဒီလိုပံုေသနည္းေတြက သံုးလို႔မရဘူးလား ဆိုေသာ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္ ။ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အသံုးတည္႔ပါသည္ ။ ပံုေသနည္းျဖင္႔ သင္ၾကားရန္ သင္႔ေတာ္ပါရဲ႕လား ဆိုတာကလည္း ဆရာတို႔ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈ သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္ေပၚ မူတည္ပါလိမ္႔မည္။
သို႔ရာတြင္ အဓိကအားျဖင္႔ အဂၤလိပ္သဒၵါတြင္ ပံုေသနည္းမွ လြတ္ကင္းေသာ ျခြင္းခ်က္မ်ားစြာရွိေပသည္။ ထိုေၾကာင္႔ ပံုေသနည္းျဖင္႔ ကေလးေတြကို ေဘာင္ခတ္မယ္႔အစား ကေလးေတြရဲ႕ ယုတၱိပိုင္းဆိုင္ရာ ေတြးပံုေတြးနည္းေတြျဖင္႔ သဒၵါ (ဂရမၼာ) ကို သင္လွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔ပါသည္။
ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား အေနျဖင္႔လည္း တစ္ခုခုကို သင္ယူတိုင္း ဘာေၾကာင္႔သင္ယူရသလဲ ဘာေၾကာင္႔ ဘယ္လို စသည္ျဖင္႔ ေမးခြန္းေတြျဖင္႔ သင္ယူဖို႔ ေမွ်ာ္လင္႔ပါသည္၊ အဂၤလိပ္စာတင္မက အျခားဘာသာရပ္ေတြမွာလည္း ေတြးၾကဖို႔ကို တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
သုခသခင္
ပံုေသနည္းကို အားမကိုးပဲ သီအိုရီေတြကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽႊတ္ ရွင္းျပၾကေသာ ဆရာမ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားမႏွစ္သက္ၾကေတာ႔ပါ။
သူတို႔အေျပာကေတာ႔ ထိုဆရာမ်ား စာသင္တာမရွင္းဘူးဟု ဆိုၾကသည္။ ထိုအခါ ေမးခြန္းတစ္ခုေပၚလာသည္။ စာသင္တာ ရွင္းေနလွ်င္ ေလ႔လာသင္ယူမႈစက္၀ုိင္းထဲတြင္ ရွိေနပါသလား ဟူ၍ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားမ်ားစုမွာ ေတြးရတာကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ႔ပါ ။ ဒါျမင္ရင္ ဒါထည္႔ ဆိုတာေလာက္တြင္ ရပ္ေနၾကသည္။ဘာေၾကာင္႔ ဒီလို ထည္႔ရတယ္ ဘာေၾကာင္႔ဒီလို သံုးရတယ္ဆိုသည္႔ အေတြးေတြကို မေတြးခ်င္ေတာ႔ပါ။
ေနာက္ထပ္ ဒီလို သံုးမယ္႔အစား ဟုိလိုေရာ သံုးလို႔မရဘူးလားဆိုသည္႔ ေမးခြန္းကိုလည္း မေမးေတာ႔ပါ။ ထိုအခါ ၾကက္တူေရြးသင္ သင္ေသာဆရာတို႔က ေခတ္စားလာၾကသည္။ ဆရာက ေရွ႕မွတိုင္ေပးသည္။ ေက်ာင္းသားေတြက ေနာက္မွလိုက္ဆိုၾကသည္။
အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားမွႈတြင္ ဆရာက "Am , Is , Are " ဆိုလိုက္လွ်င္ ကေလးေတြက "V ing" ဒါပဲ ဆိုလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ Am , Is , Are + Ving ဆိုတာကို ကေလးေတြက အေသမွတ္လိုက္ေတာ႔သည္ ။ "Am , Is , Are" ေနာက္တြင္ Verb 3 ဟုေခၚေသာ past participle ကို ေတြ႔ေသာအခါ ကေလးေတြ ရႈပ္ကုန္သည္ ။ ဘယ္ဟာက အမွန္ဆိုတာလည္း မသိေတာ႔ပါ။ နေ၀တိန္ေတာင္ျဖင္႔ ကေလးေတြမွာ လာသမွ်ကို အလြတ္က်က္ပါေတာ႔သည္။
ထိုနည္းျဖင္႔ အတန္းအဆင္႔ဆင္႔ကို ေအာင္ျမင္၍ ဘြဲ႕သာရေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စာကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မသံုးႏိုင္သူေတြကို အမ်ားၾကီးေတြ႔ေနရသည္ ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ပံုေသနည္းမ်ားတြင္ ျခြင္းခ်က္ေတြ ရွိေနေသာေၾကာင္႔ပင္ ျဖစ္သည္ ။
Future Tense က အနာဂတ္မွာ ျဖစ္တာေတြကို သံုးရင္ ဘယ္လိုလဲ" ဟုဆရာကေမးလိုက္လွ်င္ ေက်ာင္းသားေတြက "will လိုပါတယ္ဆရာ" ဟု ကေလးေတြကေျဖလိမ္႔မည္။ ဘယ္အတြက္ေၾကာင္႔ ဒီလိုသံုးရတာလဲ တၿခားပံုစံေတြေရာ သံုးလို႔မရဘူးလားဆိုေသာ ေမးခြန္းေတြကို မေမးခဲ႔ မေတြးခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ အနာဂတ္မွာ ျဖစ္မည္႔အရာမ်ားကို "Simple Presnet" သံုးေသာအခါ ကေလးေတြမွာ ဘယ္ဟာအမွန္လဲ မသိၾကေတာ႔ပါ။
အမွန္တကယ္ေတာ႔ အနာဂတ္မွာျဖစ္ေသာ္လည္း ၾကိဳတင္စီမံထားေသာ အစီအစဥ္၊ ထြက္ခြာခ်ိန္ ၊ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ စသကဲ႔သို႔ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဖာ္ၿပေသာအခါ Simple Present ကို သံုးၾကပါသည္။ ပံုေသနည္းျဖင္႔ ကန္႔သတ္ခံရေသာကေလးမ်ားမွာ ေတြးေခၚမႈ ေဘာင္အတြင္း ေရာက္ရွိလာျခင္းမရွိေသာေၾကာင္႔ သမရိုးက်ေန႔တိုင္း ႀကံဳေတြ႔ေနေသာ အျခင္းအရာမ်ားကို ႀကံဳရေသာအခါတြင္ အခက္အခဲ ႀကံဳရပါေတာ႔သည္။
ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုက ဒါဆို ဒီလိုပံုေသနည္းေတြက သံုးလို႔မရဘူးလား ဆိုေသာ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္ ။ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အသံုးတည္႔ပါသည္ ။ ပံုေသနည္းျဖင္႔ သင္ၾကားရန္ သင္႔ေတာ္ပါရဲ႕လား ဆိုတာကလည္း ဆရာတို႔ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈ သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္ေပၚ မူတည္ပါလိမ္႔မည္။
သို႔ရာတြင္ အဓိကအားျဖင္႔ အဂၤလိပ္သဒၵါတြင္ ပံုေသနည္းမွ လြတ္ကင္းေသာ ျခြင္းခ်က္မ်ားစြာရွိေပသည္။ ထိုေၾကာင္႔ ပံုေသနည္းျဖင္႔ ကေလးေတြကို ေဘာင္ခတ္မယ္႔အစား ကေလးေတြရဲ႕ ယုတၱိပိုင္းဆိုင္ရာ ေတြးပံုေတြးနည္းေတြျဖင္႔ သဒၵါ (ဂရမၼာ) ကို သင္လွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔ပါသည္။
ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား အေနျဖင္႔လည္း တစ္ခုခုကို သင္ယူတိုင္း ဘာေၾကာင္႔သင္ယူရသလဲ ဘာေၾကာင္႔ ဘယ္လို စသည္ျဖင္႔ ေမးခြန္းေတြျဖင္႔ သင္ယူဖို႔ ေမွ်ာ္လင္႔ပါသည္၊ အဂၤလိပ္စာတင္မက အျခားဘာသာရပ္ေတြမွာလည္း ေတြးၾကဖို႔ကို တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
သုခသခင္
No comments:
Post a Comment