ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေထာင္မည့္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအတြက္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအဖဲြ႔ ငွားရမ္းရန္ ဘတ္ဂ်က္ကို ထုိင္းအစိုးရက အတည္ျပဳလိုက္သည္ဟု ထုိင္းသတင္းဌာနမ်ားက ေသာၾကာေန႔တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဒုဝန္ၾကီး Alongkorn Ponlaboot က မဲေဆာက္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္တြင္ Tha Sai Luad ႏွင့္ Mae Pa ခ႐ုိင္ငယ္မ်ားရွိ နယ္ေျမ ဟက္တာ ၉ဝဝ ခန္႔ ပါဝင္မည္ဟု သတင္းေထာက္ မ်ားကုိ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဇုန္တည္ေထာင္ေရး အတြက္ ဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ အစိုးရ ေကာ္မတီခြဲ တခုက အမိန္႔ ဥပေဒၾကမ္းလည္း ေရးဆြဲခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။
ထိုင္းႏုိင္ငံ Tak ေဒသရွိ မဲေဆာက္သည္ ျမန္မာဒုကၡသည္ အမ်ားအျပားႏွင့္ အထည္အလိပ္စက္႐ံု လုပ္သားမ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ ျဖစ္သည္။
ယခုဇုန္သည္ ႏုိင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကုိ ပုိမိုဆြဲေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ကာ၊ မဲေဆာက္သည္ အိႏၵိယႏွင့္ပါ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွႈ ပုိမိုတိုးတက္လာႏုိင္ၿပီး ေဒသတြင္း နည္းပညာႏွင့္ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အတြက္ အေရးပါသည့္ ေျခလွမ္းတရပ္ ျဖစ္လာမည္ဟု ဒုဝန္ၾကီး Alongkorn Ponlaboot က ေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ ‘ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အေနာက္တံခါးေပါက္’ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟုပင္ တင္စားေျပာဆိုခဲ့သည္။
မဲေဆာက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ကမ္းေျခရွိ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တြင္ ထုိင္းကုမၸဏီမ်ား ေဆာက္လုပ္ဆဲ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ရန္လည္း စီမံကိန္း ေရးဆြဲသူမ်ားက ရည္ရြယ္ထားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာတြင္ ထုိင္းအစိုးရသည္ ကုန္တင္ယာဥ္ ထရပ္ကားၾကီးမ်ားပါ ကူးသန္းသြားလာႏုိင္မည့္ ဒုတိယ ထုိင္း-ျမန္မာ တံတားေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းအား အတည္ျပဳခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာအစိုးရေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးမ်ား ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့သည္။ ထုိင္းဘက္မွ လိုက္ေလ်ာအေလွ်ာ့ေပး ညွိႏႈိင္းမႈမ်ားကုိ လိုလားသျဖင့္ တမင္ေႏွာင့္ေႏွးရန္ ၾကိဳးစားခဲ့ပံု ရသည္ဟု ျမန္မာအစိုးရအေပၚ ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
မဲေဆာက္သည္ ျမန္မာႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အမ်ားဆံုးျပဳလုပ္ေနသည့္ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃၂၅ သန္းဖိုးခန္႔ ကုန္သြယ္ခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္အစိုးရက ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္မွစ၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံကို ပုိင္းျခားသည့္ ေသာင္ရင္းျမစ္တေလွ်ာက္ နယ္ေျမပုိင္းျခားသတ္မွတ္ေရး အျငင္းပြားမႈကုိ အေၾကာင္းျပကာ မဲေဆာက္-ျမဝတီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံခါးကုိ တဖက္သတ္ ပိတ္ပင္ခဲ့သျဖင့္ ယခင္ကာလမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး က်ဆင္းခဲ့ရသည္။
တံတား ပိတ္ထားသျဖင့္ ကုန္သည္မ်ားသည္ ခေနာ္ခနဲ႔ ေလွငယ္မ်ားျဖင့္သာ ျဖတ္ကူး၍ ကုန္သြယ္ေနရသည္။
ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက မဲေဆာက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေထာင္ရန္ ယခုမွ စတင္စီစဥ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ မဲေဆာက္သည္ တရားမဝင္ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္ေနသျဖင့္ စီးပြားေရးဇုန္ တမ်ဳိးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုိၿမိဳ႕မွတဆင့္ အျခား ထိုင္းၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ ျမန္မာမ်ား မဝင္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ထုိင္းစစ္သားမ်ားႏွင့္ ရဲမ်ားက လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ားႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ကာကြယ္ထားသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဒုဝန္ၾကီး Alongkorn Ponlaboot က မဲေဆာက္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္တြင္ Tha Sai Luad ႏွင့္ Mae Pa ခ႐ုိင္ငယ္မ်ားရွိ နယ္ေျမ ဟက္တာ ၉ဝဝ ခန္႔ ပါဝင္မည္ဟု သတင္းေထာက္ မ်ားကုိ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဇုန္တည္ေထာင္ေရး အတြက္ ဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ အစိုးရ ေကာ္မတီခြဲ တခုက အမိန္႔ ဥပေဒၾကမ္းလည္း ေရးဆြဲခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။
ထိုင္းႏုိင္ငံ Tak ေဒသရွိ မဲေဆာက္သည္ ျမန္မာဒုကၡသည္ အမ်ားအျပားႏွင့္ အထည္အလိပ္စက္႐ံု လုပ္သားမ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ ျဖစ္သည္။
ယခုဇုန္သည္ ႏုိင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကုိ ပုိမိုဆြဲေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ကာ၊ မဲေဆာက္သည္ အိႏၵိယႏွင့္ပါ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွႈ ပုိမိုတိုးတက္လာႏုိင္ၿပီး ေဒသတြင္း နည္းပညာႏွင့္ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အတြက္ အေရးပါသည့္ ေျခလွမ္းတရပ္ ျဖစ္လာမည္ဟု ဒုဝန္ၾကီး Alongkorn Ponlaboot က ေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ ‘ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အေနာက္တံခါးေပါက္’ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟုပင္ တင္စားေျပာဆိုခဲ့သည္။
မဲေဆာက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ကမ္းေျခရွိ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တြင္ ထုိင္းကုမၸဏီမ်ား ေဆာက္လုပ္ဆဲ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ရန္လည္း စီမံကိန္း ေရးဆြဲသူမ်ားက ရည္ရြယ္ထားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာတြင္ ထုိင္းအစိုးရသည္ ကုန္တင္ယာဥ္ ထရပ္ကားၾကီးမ်ားပါ ကူးသန္းသြားလာႏုိင္မည့္ ဒုတိယ ထုိင္း-ျမန္မာ တံတားေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းအား အတည္ျပဳခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာအစိုးရေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးမ်ား ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့သည္။ ထုိင္းဘက္မွ လိုက္ေလ်ာအေလွ်ာ့ေပး ညွိႏႈိင္းမႈမ်ားကုိ လိုလားသျဖင့္ တမင္ေႏွာင့္ေႏွးရန္ ၾကိဳးစားခဲ့ပံု ရသည္ဟု ျမန္မာအစိုးရအေပၚ ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
မဲေဆာက္သည္ ျမန္မာႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အမ်ားဆံုးျပဳလုပ္ေနသည့္ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃၂၅ သန္းဖိုးခန္႔ ကုန္သြယ္ခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္အစိုးရက ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္မွစ၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံကို ပုိင္းျခားသည့္ ေသာင္ရင္းျမစ္တေလွ်ာက္ နယ္ေျမပုိင္းျခားသတ္မွတ္ေရး အျငင္းပြားမႈကုိ အေၾကာင္းျပကာ မဲေဆာက္-ျမဝတီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံခါးကုိ တဖက္သတ္ ပိတ္ပင္ခဲ့သျဖင့္ ယခင္ကာလမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး က်ဆင္းခဲ့ရသည္။
တံတား ပိတ္ထားသျဖင့္ ကုန္သည္မ်ားသည္ ခေနာ္ခနဲ႔ ေလွငယ္မ်ားျဖင့္သာ ျဖတ္ကူး၍ ကုန္သြယ္ေနရသည္။
ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက မဲေဆာက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေထာင္ရန္ ယခုမွ စတင္စီစဥ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ မဲေဆာက္သည္ တရားမဝင္ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္ေနသျဖင့္ စီးပြားေရးဇုန္ တမ်ဳိးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုိၿမိဳ႕မွတဆင့္ အျခား ထိုင္းၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ ျမန္မာမ်ား မဝင္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ထုိင္းစစ္သားမ်ားႏွင့္ ရဲမ်ားက လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ားႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ကာကြယ္ထားသည္။
No comments:
Post a Comment